Inför Mora- Djurgården 17/1- 08

* Dags igen att gå ner till hallen..... Med andra ord dags för 3 olidliga timmar på helspänn, med heshet och eftersvettningar som följd. För det kan väl inte vara möjligt med en ledning på t.ex. 5-1 efter två perioder, så att man kan slappna av och bara njuta.... Precis som att man skulle känna sig säker med fyra måls ledning och en period kvar.... Men även om jag redan mentalt ställt in mig på att få avnjuta en kvalserie i mars/april, så kan det ju fortfarande komma en vändning. Men då krävs det trepoängare och det nu! Och flera på raken!! Annars kan man ju bara glömma att Mora ska komma att passera två av de lag som ligger ovanför i tabellen. Kanske är det så att Djurgården är ett av de lag som man har chansen att passera. De har ju kommit ner på vad jag tror är deras normala standard nu, med bara en seger på de senaste fem matcherna. Det verkar ju trots allt som att Mora gjorde en riktigt bra bortamatch mot MoDo, men det ger ju inga poäng...... Jag vet inte vad det finns för mirakelmedicin för att få med sig flytet, jag antar att det bara är att "gnugga" på... Om det rätt vad det är skulle bli "proppen ur", så tror jag att det blir en rejäl uppryckning. Å andra sidan kan man ju fundera på vilket av lagen som kommer att vända sin negativa trend ikväll.... Det känns som att det blir bortalaget som vänder sin negativa trend.....

Den som lever får se....

MIKMora är fortsatt helt ordinardie. Vem som vaktar kassen bestäms efter matchvärmningen. (Som vanligt.) Jag räknar dock med att "Liket" återfinns på läktaren igen....

DIFEdvin Frylén skadad och Johan Ryno vilar förmodligen även denna match, men Ryno är i full träning och ska när som helst vara tillbaka i laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0