Kari Eloranta

* Det blev som de flesta redan förstått Kari Eloranta, som blir den tredje länken i Moras tränarstab. Det råder lite delade meningar om huruvida han eller Djoos-Pär blir den huvudansvarige. Jag utgår ifrån den info som finns tillgänglig på morahockey.se och där finns att läsa att det blir Pär som får fortsatt förtroende som huvudansvarig. Det tycker jag är bra, för som jag skrev tidigare, så är han värd en rejäl chans!
   Det återstår att se vad denna gamla storback har att tillföra i Moras bås, men klart är ju att han definitivt tillför erfarenhet. Det är dock helt rätt att han inte går in direkt och petar, utan han vill träffa killarna några träningar först.

* Vad beträffar ryktet om att Tom Koivisto skulle vara aktuell, så är det nog bara att konstatera att han kommer så fort Mora och Rapperswill kommer överens. Idag blev det också offentligt att Mora lånar ut Anders Danielsson till Sundsvall och detta tycker jag är ytterligare ett tecken på att det är en ny back på väg in.

* Kul att så många från Siljans avlopp är in här och läser, trots att just denna blogg av någon av dem utsetts till Internets absolut sämsta....... Att de sen har svårt att förstå ironi går väl bara hand i hand med antalet högskolepoäng som de snittar i den klacken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0