Tankar den 27/1

*Det är inte mycket som känns positvt just nu. Det mesta är skit faktiskt..... Inget Power play, en sviktande förstemålis (jag tycker att han borde tagit både ettan och tvåan igår.), absolut noll flyt eller medstuds och alla andra lag kring oss tar poäng.....

Det är framför de båda kassarna vi inte räcker till och det är ju där matcherna, till stor del, avgörs.... Ni såg väl att "Granis" var precis framför fejset på Jonas Gustafsson när Toukko gjorde sitt 1-1- mål?  Mer sånt!!

Varför måste Frölunda göra självmål i sudden mot just SSK? Fan också, det skulle aldrig ske att ett av topplagen viker ner sig mot MIK. Djurgården- FBK 6-1 och Djurgården- Linköping 6-0, vad är det som händer? För mig är det en gåta hur Djurgården kan slå dessa lag med dessa siffror, efter att ha sett samm Djurgården ta stryk i Mora med 5-2..... Det är omöjligt!

Det är väl kanske viktigt för svensk hockey att vi har ett slutspelslag i Stockholm......

Att Luleå och Brynäs skulle kryssa var givet på förhand. Det känns väl som att det var bättre att Brynäs tog extrapoängen och inte Luleå. Optimalt, med moraögon, hade förstås varit om ingen av dem fått en extra poäng.

Jag gläds dock åt att Skellefteå blev helt utan poäng och det är nog de som vi får sikta in oss på i första hand...

Men faktum kvarstår: Hur ska vi kunna ta in på de framförvarande lagen om vi inte vinner våra egna matcher?

Jag bestämde mig igår kväll att Fru Fortuna kan dra åt helvete! Det påstås att tur jämnar ut sig och att det blir ganska lika sett över 55 matcher. Detta borde ju innebära att Mora IK har 14 raka segrar framför sig och att det enbart blir skitmål i alla dessa matcher. Motståndarna ska hela tiden ha missflyt med studsar, stolpskott och tvivelaktiga domslut, osv....... Detta borgar ju för att vi kommer att komma på slutspelsplats med ganska bred marginal..... Kul! Sen får vi väl hoppas att HV71 väljer Mora i kvarten....

Jag kan säga att allt annat än sex poäng i bortamatcherna mot SSK och Skellefteå innebär kvalspel för de våra. Då är det verkligen hög tid att skicka ut Malte, Grötting och kompani på scoutuppdrag i den allsvenska slutspurten. 

Tankarna kring nyförvärv som rör sig i mitt huvud just nu är att de kan i princip ta hit vad för skit som helst, bara det blir lite nytt blod in i laget. Hur svårt ska det vara att locka hit en kanadick som kan få en bra slant för att spela 15 matcher? Det måste finnas hundratals kanadicker som går in i det här laget vilken dag i veckan som helst. Jag tycker att man ska titta på andra sidan atlanten och inte leta lediga kanadicker i typ finland eller tjeckien. Men faktum kvarstår, nåt nytt MÅSTE in och väcka detta lag.....

Jag såg i och för sig inte Timråmatchen, men det sägs att Mora var mer än lovligt bleka. Jag är annars av den åsikten att det är nog bättre att spela dessa måstematcher på bortaplan än på hemmadito. OM det skulle bli sex poäng på dessa två matcher, då är vi verkligen med i matchen igen!!

Men tänk om inte om fanns..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0