Avgörs det ikväll?

* Det man verkligen får hoppas är ju att Mora fixar detta redan ikväll. Det man får hoppas är ju att laget har lyckats skaka av sig det riktiga bottennappet från i tisdags. Som det sett ut i de senaste hemmamatcherna, vill jag att det ska se ut ikväll också. Om Mora spelar som sist mot Timrå, då ska Luleå vara riktigt, riktigt bra för att rå på dem. Men som jag sagt tidigare, med lika hög press och ett försvarsspel som börjar redan vid offensiva tekiningspunkter, så är det ingen fara. Då avfärdar Mora ganska enkelt Luleå i afton. 

Bara att hoppas att det blir "lapp på luckan" ikväll.....

Ett faktum som kvarstår är att oberoende av kvällens resultat, så har Mora det bästa utgångsläget inför avslutningen på lördag. Jag är dock fortfarande fast beluten om att det räcker med en pinne mot Luleå ikväll. det skulle innebära att Luleå är avsågat, men också att Brynäs måste vinna sina återstående två matcher (borta mot Timrå ikväll och borta mot Färjestad på lördag), att tro att Brynäs ska gå segrande ur dessa båda fighter är i mina ögon ytterst osannolikt.....
Men, men vem fan vet. Tänk om.....  
 

Eric Beaudoins avstängning (jag hoppas att den håller i sig hela säsongen, det innebär nämligen att säsongen är slut redan på lördag....) innebär att Mora måste ändra en del på forwardssidan tills i kväll.

"Boggen" går in som ytterforward bredvid "Basse" och Dahlman i förstakedjan.

Ett bra val i mina ögon. Boggen är en riktigt finurlig jäkel och kan nog passa bra med "Basse" som hårt jobbande och Dahlman som avslutare i linan.

En annan viktig förändring är att Martin Jansson återigen kommer in i laget. Han går in bredvid "Simme" och #43.
Jag tror att nån mer spelsugen kille på isen idag än Martin kommer det inte att finnas. Jag är fast besluten om att det blir "morakillarna" som kommer att avgöra detta ikväll. Jag blir inte förvånad om vi får se både Martin, "Granis" och Skogs i målprotokollet ikväll.

Ikväll vinner SSK och Skellefteå torskar.....

Sex timmar till nedsläpp och huvva vad det börjar bli nervigt.......


Kommentarer
Postat av: Finfan

Varför önska att Basse blir avstängd även mor clöbben? Om han nu skulle nita den lilla retstickan så borde han ha tagit av sig handsken först.....

2008-03-06 @ 13:38:52
Postat av: Kråkbergsanton

Gör man inga mål, vinner man inga matcher.

2008-03-06 @ 21:21:50
Postat av: MG

Jaha, ni. Vem kunde tro detta? ;-)
Nu är det begravningsstämmning på mik.se igen. Ni har iaf sjukdomsinsikt, I give you that...

2008-03-06 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0