Dags att landa snart....

* Ja, det är inte lätt att ta sig upp i elitserien med ett allsvenskt spelarmaterial.... Det är väl bara Mora som har gjort det hittills och då har ju ändå Elitserien drygt trettio år på nacken. Som det ser ut nu efter två omgångar, verkar det ju inte bli någon ändring på det, eftersom de två elitseriemässiga lagen ligger etta och tvåa.....

Kan inte låta bli att publicera ett citat från PeOmik.se:

"Såg att LIF inlett samarbete med Naturskyddsföreningen, dom hade monterat upp 7000 fågelholkar i Ejendals Arena."

Ha, ha humor......

Jag konstaterar att jag fick in två av mina tre tips inför omgång 2 i kvalserien. Men det gjorde ju ingenting. Nu är det ju så att Malmö har en djävulsk press på sig på söndag..... :) I LIKE!

Mora
gjorde sitt i bortamatchen mot Västerås. Enligt rapporter från folk som var på plats så var det stor klass-skillnad framförallt i den andra och tredje perioden.
Jag vet att många tycker att det är en lätt inledning som Mora haft, men fan vet om den varit så inihelvete lätt? Det är ju nu i början som de allsvenska lagen är som mest taggade och på nåt sätt har mer att spela för, för att sedan falla ihop lite i slutet på serien.

Nu har man vunnit två raka och står på sex poäng. Det är det som räknas, sen spelar det ingen roll vad det står på motståndarnas tröjor. Det är möjligt att Mora har haft den enklaste/lättaste inledningen av alla, men det är ändå inte bara att gå in och vinna dessa matcher heller. Men det har Mora gjort nu och det ser bra ut. Vinst mot Malmö borta imorgon nu bara så är gatan öppen för en ny elitseriesäsong i höst......

För lillebror från Siljans avlopp ser det istället desto mörkare ut. Jag såg ju matchen igår och blev inte imponerad för fem öre. Vart var alla dessa utländska, dyra stjärnor? Grosek? (ett mål förvisso, men för övrigt ingenting.) Petrovicky, var han med? Jackman hade ett skott utanför som fastnade i nätet, men sen? Mest dålig diciplin....
Vi fick vid 2-2- målet också svaret på varför ingen elitserieklubb ville ha Libor Prochaska......

Jens Bergenström? Morten Green? Roman Vopat? Nej, är verkligen inte de bättre än så här, så blir det en lång vår i Leksand.....

Belfour
såg ut som en medioker allsvensk målis. Det är tydligen lite skillnad i definition på att "Spika igen" om man jämför Sverige och Kanada. Det är väl det sista han gjort, i mina mått mätt iallafall......
Det är nog dags att sätta in Eddie Läck och det illa kvickt innan det är för sent.....

Nej, de enda som imponerade på mig var Mikael Karlberg (hade inte Leksand haft honom hade de nog inte tagit en direktplats till denna serie ens...), Johan Eneqvist och Johan Hägglund. Alla de övriga måste upp minst två snäpp om detta inte ska vara över innan första "Slaget om Siljan"..... Jag konstaterar även att nu har Leksand inte råd att förlora en enda av de tre matcherna mot Mora (hemma och borta) eller den mot Brynäs borta. Visst har de råd att förlora en eller kanske till och med två matcher till, men ingen av dessa tre.....

Nu ska jag se på travet och se vilka fyra lopp jag har rätt i den här veckan....... Hej hopp.

Kommentarer
Postat av: Anders i Budum

Förbannade skit. Hade hoppats på 3 poits idag. Claesson, vad är det för nåt??

2008-03-24 @ 08:26:34
Postat av: Ea

Med det här spelet så blir det ingen elitserie. Ingen fart och bara en massa duttande. Inte Elitseriemässigt direkt. Uppryckning krävs om det ska bli nån mer säsong i finrummet.

2008-03-24 @ 14:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0