Det börjar brännas!

* Det är väl förvisso ingen katastrof att förlora mot Malmö borta.
Det som inte bådar gott är sättet man förlorar på. Det var ingen riktig gnista och dålig inställning på alldeles för många igår. De enda som får godkänt av mig är Tomas Skogs och Juha.
Övriga MÅSTE rycka upp sig, så att vi slipper börja hålla på Malmö....

Jag tycker att det är tjänstefel om inte Kari sätter in Martin Jansson i laget till på torsdag. Är det nån som har rätt inställning i det här laget så är det han. Martin måste ju även kriga för ett nytt kontrakt till nästa säsong(vilket jag i och för sig inte tror blir i Mora), han måste visa upp sig från den rätta sidan. Detsamma gäller övriga "hemmaspelare" också.....

Jag är fortfarande av den uppfattningen att det kommer att räcka oerhört långt med att vinna alla hemmamatcher, samt två borta. En hemma har vi redan vunnit, fyra kvar alltså.... Vi har också vunnit en av de nödvändiga bortamatcherna, en kvar alltså. Matchen på torsdag mot Brynäs bli lite av en nyckelmatch, vinst och det blir lite ny luft under vingarna och vid förlust, ja det vågar jag inte ens tänka på för tillfället. 

Om inte Mora skulle vinna mot Brynäs på torsdag, så är nog risken stor att Mora och Leksand spelar bort varandra från hockeyns finrum. Jag tror att det kommer att bli delad pott totalt i derbyna och det räcker förmodligen inte för nåt av lagen, om det skulle bli torsk på torsdag vill säga. Men vid vinst tror jag bannemej att det kan bli sex poäng i derbyna av bara farten..... Vi får väl se framåt helgen....

Det verkar som att Leksand ganska enkelt avfärdat ett b- betonat Västerås idag (8-1 när jag skriver detta). Det innebär ju att vi kan räkna bort dem från diskussionen om en elitserieplats. Lite synd att inte Kenny kunde spela matchen mot Brynäs, för Rögle med Kenny Jönsson är ett helt annat lag än Rögle med Kenny i laget. 

Detta kommer att bli ett race med fyra lag inblandade och det innebär att vi kommer att veta inom de närmaste matcherna hur det kommer att se ut för vårt kära MIK. Brynäs hemma, Leksand borta, Leksand hemma, Brynäs borta och Malmö hemma är ju de närmaste fem matcherna.....HUVVA!  

 

Kommentarer
Postat av: jasse

Ser ut som om det blir ett lååångt poänguppehåll för Mora nu. Tidigast 6/4 kanske det trillar in en pinne.

2008-03-25 @ 15:32:07
Postat av: Muz

sätter 1000 kr på att mik inte vinner i leksand...du borde vara med på vadet med tanke på att lifs bedrövliga lag enligt dig...

2008-03-26 @ 17:31:44
Postat av: Södra sidan

Jag tror inte heller att det blir nån bortaseger... :)

I SÄMSTA (och då menar jag SÄMSTA) fall slutar det här med att vi båda får möta Nybro i höst - och det gör jag gladeligen om jag vet att mora också får göra det.

Antingen går LIF upp - eller ingen. Bättre så isf.

2008-03-27 @ 23:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0