Inför Kvalserien 2008

* Jaha, då är det dags att ta tjuren vid hornen och bevisa att vi är värda vår elitserieplats. Visst känns det fortfarande surt att vi inte kunde ta den där förbannade sista poängen som krävdes, eller att vi inte höll lite, lite tätare mot Brynäs borta. Men, men det är dåtid nu och det är dags att se framåt.

I mina ögon är det helt klart att Mora är det starkaste laget av alla i kvalserien. Därefter placerar jag Brynäs och sen är det väl kanske Leksand och Malmö, som är med och krigar en bit in i kvalserien, men inte hela vägen fram. Visst, Mora förlorade två av de tre sista matcherna i elitserien, men dessförinnan var de seriens i särklass bästa lag i tiotalet matcher. Jag ser det naturligtvis som att Mora kommer in i detta med bäst trend av de båda elitlagen.  

Rögle
och Västerås vet jag i princip ingenting om. Jag känner till några spelare i vardera laget, men inte mer. Att jag ändå väljer att  placera Malmö och Leksand före de båda är egentligen bara hörsägen. Jag har inte sett en minut allsvensk hockey på flera år och går i detta fallet bara på vad jag hör från kompisar som sett dito.

Något som talar mot Brynäs tycker jag är det faktum att de har en så svajig målvaktssituation. På den fronten är det bättre ställt i Mora, Malmö och Leksand....

Jag hävdar fortfarande, med en dåres envishet, att OM Mora kan spela som de har gjort sedan Kari Eloranta tog över som headmaster, då ska det mycket till om någon ska snuva Mora på elitserieplatsen.
Titta bara på matchen mot LHC borta i omgång 55..... Spelar Mora på det viset i de fem bortamatcherna i kvalserien, då tar de ju 15 poäng... Kan de sen också krydda det med en eller annan vinst hemma, så blir det en trevlig resa mot nästa års eliterie.

Många fokuserar stenhårt på derbyna mot Leksand och visst känns det lockande att drivas med i det.... MEN det är åtta matcher till som ska spelas i serien, glöm inte det. Jag väljer att konstatera att Mora verkar ha fått ett bra program i serien, till att börja med. Nu börjar vi med Rögle hemma och sen fortsätter vi med den gamla klyschan, "en match i taget."

I denna kvalserie kommer de s.k genuina moraspelarna att bli oerhört viktiga. De som gjort denna resa förr, vet vad som krävs och vad som väntar. Vad som än sägs, om att det finns en så oerhörd revanschlusta i laget, så är det dessa spelare som måste utgöra skillnaden. Så bli inte förvånade om herrar Bogg, Simons, Jansson, Granström, Skogs och Nilsson kommer att figurera i både matchvinnarroller och i poängprotokollet. 

Jag hoppas att Morafolket går man ur huse och stöttar laget nu när det verkligen behövs. I Kvalserien borde publiksnittet höjas till en bra bit över de 4.000 som siffran landade på i elitserien. 4.200

Tipset för kvällen får bli Mora- Rögle 5-1.... Åtminstone sätter jag en peng på det!

Följande kommentar finns att läsa på bloggen:

"Muz om Biljett-tilldelningen

Lika dum som alltid!"


Säger återigen: - "Det måste ju bara vara idioter som går in här och läser sån dynga....". Frågan man ställer sig är ju istället: Vem fan är det som är dum?

Skriv själv då, så vi får se hur det ska se ut......




 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan!
Fin blogg du har! Är du intresserad av mode, design, psykologi mellan människor, nyheter, reser, skvaller m.m så tycker jag att du skall besöka min blogg och säga vad du tycker, det är era kommentarer som betyder mycket. Titta gärna förbi och tipsa gärna dina vänner! Jag hoppas du stannar!
Sköt om dig
Kram SaraIsabell

(detta är inget spam, utan reklam för mode, skvaller, tips etc.)

metrobloggen.se/saraisabell

2008-03-19 @ 14:25:42
URL: http://metrobloggen.se/saraisabell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0