Mora- Brynäs 27/3

* Annat att tänka på ikväll efter hockeyn än en stor fet Gin och Tonic var inte att tänka på för min del.  Det är ju helt otroligt att ett lag som har två chanser på 65 minuter, skjuter 16 skott på 65 minuter och gör 2 mål på dessa 16 skott efter 65 minuter..... Sällan har en kvittering varit så rättvis!!

Man frågar ju sig, hur är det möjligt? Det enda svaret jag har på denna fråga stavas: Jacob Markström. Maken till målvakt som är "inne i zonen" har nog jag aldrig upplevt. Han tog ju för fasen pucken med plocken liggandes, både två och tre gånger.......Fantastiskt.

Det fruktansvärt fula påhoppet som Daniel Widing stod för på Anders Bastiansen, hoppas jag aldrig få se igen.
Det mest pinsamma med detta var ju det faktum att både Widing och Tommy "tuggummi- Tore" Sjödin tyckte att det var ett för hårt straff, med 5+20.....

Hm, jag undrar vad som rör sig i deras huvuden när de säger något dylikt. 
 
I mina ögon borde det inte ens räcka med det straffet. Det borde vara match penalty och ett par matchers avstängning. "- Det är ju första gången som en cross-checking renderar i ett matchstraff", säger Tuggummi- Tore till TV4 Sport. Men jag antar att det också är första gången som han ser en dylik cross- checking efter avblåsning bakifrån också....

Jag undrar om Tuggummi- Tore också tyckte detsamma när det gällde Eric Beaudions, så kallade påhopp, på Nicklas Andersén i omgång 53 i Gävle också? I mina ögon är det i så fall första gången som jag sett en lite lättare "puff" i ansiktet, renderar en match penalty och två matchers avstängning....

Pinsamt Sjödin!! Nej, spotta ut det där förbannade tuggummit och spela hockey istället. Sjödin fick förresten en propp av nämnde Beaudion så att han såg stjärnor och blev tvungen att byta direkt...... Ha!

I det Power play som följde ovan nämnda incident, så tycker jag faktiskt att Mora spelade ett ganska bra Power play, bitvis. Men det gav ju inget mål...... Att Pavel Brendl istället skull komma fri i det första anfallet efter detsamma och göra mål, var ju inte särskilt svårt att räkna ut. Jag har ju sett  jag vet inte hur många MIK- matcher denna säsong och hur många gånger har inte det hänt? 10? 15? 20? Ja, jag vet inte, men en jävla massa gånger är det iallafall.

Mora kan nog inte spela bättre än vad som var fallet ikväll, men ändå blev det bara en pinne.... Men vinner man skotten med 49- 16 och bara får 2-2 på hemmaplan, då vet inte jag...... Det enda jag vet är att detta Brynäs är ett av de två bästa lagen i kvalserien och att de kommer att ta den ena platsen till nästa års elitserie. Jag är inte så säker på att Brynäs släpper ifrån sig särskilt många poäng till överhuvudtaget..... 

Att Mora spelar ut detta Brynäs efter noter tar jag som ett gott tecken. Faktum är att Leksand måste vara fantastiskt bra om de ska ta poäng av detta Mora..... Bara att hoppas att Leksand har sin darriga vägg i mål i derbyna, för då kommer nog målskyttet att lossna och det redan på Lördag.

Det som oroar lite är det faktum att Yared Hagos linkade av redan efter 20 sekunder och att Tero Määttä klev av, med en trolig knäskada. Jag tror att vi har fått se det sista av dessa båda herrar denna säsong. Den som man saknar mest av dessa herrar är ju helt klart Hagos...... Jag tror att Hagos slog upp sin gamla axelskada och att det var sista gången för den här gången som vi såg den gode Yared i Moratröjan.

Beslutet att ta in Martin Jansson och Kenneth Bergqvist i laget, kan visa sig vara ett bra drag. I mina ögon var Martin bäste moraspelare och jag tror fortfarande att det är "morakillarna" som kommer att greja det här till sist.
 
Den sena kvitteringen tror jag gjutit nytt mod i killarna och nu kommer de med stor tillförsikt in i dubbelmötet med Lillebror. Jag ser också med tillförsikt fram emot dessa ock tror att Mora mycket väl kan ta sex poäng, på dessa två matcher. 

Nej, nu är Gin och Tonicen slut och det är dags att knyta sig......


Kommentarer
Postat av: 12 SM-guld har Brynäs. Hur många guld har ni? Så bra som vårat Brynäs det kan ni aldrig bli!

Bedrövligt att Widings knuff renderade i matchstraff, borde gett 2+10 på sin höjd! Beaduion fick inte matchstraff för en "puff" i ansiktet utan för att han gav sig på en liggande spelare.

Hade helst sett att både Brynäs, Mora och Leksand hade spelat i eliten nästa år men tyvärr är det ju omöjligt nu. Har svårt att se att Mora ska ta en av de två platserna utan tror mer på haussade Leksand eller tråk-Malmö(tyvärr). Vinner Rögle mot Västerås har även de fortsatt chansen men Mora har ett klart bättre utgångsläge.

2008-03-28 @ 19:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0