Västerås- Mora Långfredagen 2008

* Jag vill minnas att mina äldre släktingar alltid pratat om att de, när de själva var små, tyckte att Långfredagen var en såå tråkig dag. Men nu är det andra tider. Öppna affärer, folk jobbar till höger och vänster och för oss blir det Tacos i vanlig ordning på fredagar. Inget annat än vanligt här heller.... Sen är det ju så att hockeyn också rullar på oförtrutet. Ikväll med tre högintressanta matcher, Skånederbyt, Mora på besök i Västerås och Leksand- Brynäs.

Intressant förresten att se hur Leksand klarar säsongens första match mot elitseriemotstånd. Det blir ju antingen ett kvitto på att de kan räcka till, eller också ett smärtsamt uppvaknande..... Vad jag tror, får ni gissa er fram till... :)

Jag sätter mina pengar på tre tvåor ikväll..... Detta skulle ju innebära att vi har tre lag på noll poäng efter två spelade omgångar. Det skulle smaka mumma (eller kanske påskmust) det, med Västerås, Rögle och Leksand så pass avhängda redan nu....

Mikael Karlberg pratar om att deras plan går ut på att vinna allt hemma och sedan "krydda" detta med 2- 3 bortavinster. Skulle det bli förlust mot Brynäs i afton, så innebär ju det att de måste (förutom att vinna de resterande fyra hemmamatcherna) vinna 3-4 bortamatcher(av fyra)..... Nja, jag är skeptisk....

Undrar förresten om Leksand *upers*ars ska komma till Mora igen för att mäta sin ståplatssektion.... :) Och var ska de mäta då? Ja, det blir spännande att se.....
Men det är ju kul att så många vill hit och fylla på Simons kassakista. En sak är då säker (efter det bemötande jag och mina bänkgrannar fick under Clas Olsson cup), jag kommer aldrig nånsin att lägga en enda ynka krona till på att se någon form av evenemang i Ejendals arena.... Skulle jag mot förmodan få en inbjudan, så får det väl bli kaffetermos..... 

Den store mattematikern Mats Wennerholm skrev igår i sin krönika att det lag som vinner samtliga hemmamatcher och tar flest poäng på bortplan, kommer att vinna serien..... NÄHÄ! Det hade ju för fan min katt kunnat räkna ut!!   
Mattematik på ABSOLUT högsta nivå.....!
Det slog mig just att det lag som inte vinner sina hemmamatcher och tar minst poäng på bortaplan, kommer nog att komma sist i kvalserien.... :) Jag tror tamejtusan att jag ska ansöka om att få bli professor i mattematik, jag med.

Idag vid 14- tiden rullade tre bussar med förväntansfulla drakar iväg, med destination ABB- arena. Jag vet att ambitionen var att fylla fyra bussar, men tycker att det är fullt godkänt med tre. Kanske är det så att det börjar smyga sig in lite supporterkultur i Mora till slut.....
Bara att hoppas att de är lika förväntansfulla när de kommer hem ikväll runt midnatt för att förära Wasastugan eller Lilla krogen med ett besök....

Tipset för kvällen får bli Leksand- Brynäs 1-4 och Västerås- Mora 2-4. Bara att bänka sig och tappa upp en singelmalt och ett glas kall öl och njuta av "pling i rutan"......

   

Kommentarer
Postat av: Gunnarsson

Sjöberg är från Gävle. Dessutom är han en personlig favorit då MIK ofta vinner då han dömer:) 1-0 för tillfället...

2008-03-21 @ 18:33:57
Postat av: Elvenman

Kan rapportera att stämningen ner i bussen, på läktaren, på bussen hem är underbar! Diggar din blogg skarpt!

2008-03-21 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0