Dags igen! Löven hemma!

           Vs.               
 

 
Äntligen...
 
Ibland kan det kännas långt med en vecka utan hockey för favoritlaget, men nu är den till ända.
 
Laget har tränat bra och hårt och vi får hoppas att de har släppt på träningen i rättan tid, så att vi får se pigga och fräscha hemmaspelare.
 
Jag antar att det är flera än jag som är spända på att få se det "nya" Mora IK som kommer att ställas på isen ikväll. För ett nytt Mora IK är det ju i mångt och mycket.
 
Kanske är jag naiv, men visst fasen ser det väldigt spännande och bra ut? Tänk sen också tanken att vi kanske får tillbaka några av alla de skadade, lite pö om pö och då ni...!
 
Det finns ett antal frågor som jag vill ska besvaras redan ikväll...
  1. Kan Frischmon spela?
  2. Hur är det med Mattias Beck?
  3. Fortsätter Mantas vara lika lugn i kassen?
  4. Har Wesslan och Alcén lyckats bibehålla poängformen?
  5. Hur klarar vi oss utan Lucas Bengtsson?
  6. Kan det lossna för Somma i Mora?
  7. Lossnar det äntligen för Ryan Thang, nu när han får en ny "lekkamrat"?
  8. Hur ringrostig är Ribbenstrand?

 

Ja, säkert fler frågor än just dessa finns såklart. Men det är dessa som jag är mest intresserad av att få svar på.

 

Eftersom vi nu möter ett pånyttfött, kanske lite mindre naivt Björklöven, så räknar jag med en tuff drabbning.

 

Det kommer att bli mycket spel i moras anfallszon och det gäller att vara beredda på att Löven kan ställa om snabbt. Om vi lyckas få till lite långa anfall, så kan naturligtvis en viss trötthet infinna sig hos de grön/gul/vita.

 

Samtidigt gäller det att få utdelning, så att det inte "går troll" i det...

Det har man ju sett mer än en gång, hur puckuslingen bara inte vill in!

 

Tipset för dagen då? Ja, varför inte 5-1 till Mora och 3.145 på läktaren?

 

Vad tror du?

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0