Fan, fan fan Patrik !!

 
Jaha, så fick vi då beskedet som vi fasat för....
 
Patrik Anderssons alla hjärnskakningar (enligt uppgift 6 på 3,5 år) tvingar honom att lägga rören på hyllan. Det känns förjävligt att det skulle behöva sluta så, men nu står vi där.
 
Jag vet inte hur det varit under denna säsong, men jag gissar att Patrik varit ett lite jagat byte hos vissa motståndare, med sin historik. Det finns ju en del som ser det som sin uppgift (och som mer eller mindre uttalat har det som sin uppgift i ett lagbygge) att spela på gränsen och "leta" lägen att "smälla på".
 
Jag menar inte att det inte ska smällas på i hockey, utan mer att man kanske måste begära att vissa spelare måste visa en väldigt mycket större portion respekt för sina motståndare.
Många gånger ser man "blind-side"- smällar som, förvisso, håller sig inom ramarna för regelboken, men som samtidigt rör sig i gråzonen vad det gäller respekt.
 
Jag är ingen expert på området, men varför slutade Patrik med sin "störtbåge" på hjälmen?
Det jag vet är att den han hade ifjol var av äldre modell och därför kanske inte den bästa ur stoppningshänseende, men det borde gå att fixa en hjälm av senare snitt och förse den med bågen.
 
 
Att det är en man med stor hockeytalang som nu tvingas sluta står klart när man tittar på hans tidigare meriter.
Patrik representerade Uppland i två årgångar av TV-Pucken (05/06 & 06/07).
 
Han har representerat Sverige i 24 juniorlandskamper och presterat 6 assistpoäng.
 
Nu får vi aldrig veta hur långt Patrik kunde ha nått, för han får inte chansen. Tråkigt!!
 
Jag hoppas att Patrik kan kanalisera sin energi till ett annat jobb inom ishockeyn, kanske ett tränarämne av rang? 
 
Om det skulle bli så, är jag den förste att önska lycka till!! 
 
Resten av denna säsong kommer han att finnas runt laget och stötta på bästa sätt.
 
Kul ändå att Patrik hann spela ett par matcher tillsammans med sin bror Niklas innan den sista smällen kom för honom.
 
Till sist statistikraden som Patrik Andersson presterat i vår röd/vita tröja:
                              
 
Allsvenskan: 89   6+11 17 poäng  0.19/match  61 PIM  -17       
 
Kvalserien: 10 2+1 3 poäng  0.3/match  12 PIM  -7
 
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6941
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0