Inför december...

Jag försöker hela tiden hitta nya intressanta infallsvinklar för att blidka eventuella läsares lust att följa mina tankar kring Mora IK.
 
Och just nu är jag så trött på det lag vi har idag. Åkattraktioner som "fritt fall" och "berg-och-dalbana" talltalar mig föga och jag har därför ett tag "grottat" ner mig i svunna tiders Mora IK. Här kommer frukten av det arbetet, som upptagit mycket av min tid senaste tiden.....
 
Jag är i full färd med att slutföra en "adventskalender", där jag kommer att gå från den första till 24:e december i nummerordning. Luckorna i denna kalender består av spelarnas olika tröjnummer i Mora IK.
 
Jag har till varje nummer valt ut en spelare som får symbolisera respektive nummer...
 
Spelare som spelat i tröja nummer 1, döljer sig följdaktligen bakom lucka nummer ett.... Osv.
 
Texterna kommer främst att handla om de spelare som inneburit något för mig, eller Mora IK i stort, då när det begav sig eller senare i livet.... Ni har säkert er helt egna uppfattning om vilken som spelat i respektive tröja, som är den bästa eller mest betydelsefulla. Men detta är mitt lilla bidrag.
 
Jag har bara tagit dessa tröjnummer fritt ur minnet (ett visst stöd från eliteprospects har jag tagit oxå... ) och såklart kan felaktigheter finnas, men ha överseende med dessa isåfall. Jag tar tacksamt emot kommentarer med de rätta siffrorna isåfall. Men betrakta alltså inte denna studie som särskilt vetenskaplig.
 
En faktor i denna lilla betraktelse är också min ålder, jag har inga egna minnen av hockeyn från längre tillbaka än sent 70-tal....
 
Men som sagt kommentera gärna, så får vi kanske till en mer komplett lista...
 
Det skulle ju vara lite kul att se om ni lyckas pricka rätt om ni gissar på vilken pjäs som kommer att representera kommande dags nummer och på så vis kan jag fylla min lista med namn på sköna krigare som spelat i just det nummret...
 
Börja med att försöka lista ut vem som döljer sig bakom lucka #1.....
 
De nummer som finns bortanför lucka 24 får jag väl återkomma till senare, om intresse finns....
 
Kanske blir en hyfsad uppställning innan det är klart.
 
Dagens lucka öppnas klockan 14.00 varje dag i december....
 
 

Kommentarer
Postat av: JE

Thomas Melin känns väl som en given nr 1 för mig iallafall =)

Svar: En del är väl kanske lite givna mer än andra... Vi får väl se...
dinoland.blogg.se

2013-11-30 @ 14:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0