Landslagsuppehåll nummer ett....

Ja, då får vi leva utan att behöva våndas för våra iskrigares förehavanden i en knapp vecka...
 
Jag tror nog att vi överlever det också.
 
Surt sa räven, att vi inte kan snuva de lag vi har framför oss i tabellen på några poäng....
 
Vad är det med Bofors? Hur kan de lyckas år ut och år in?? De har ju i princip ett okänt lag iår igen och går som tåget. Och hur kan man få de nya att inordna sig i ledet och spela grishockey år efter år???
 
Beskedet vi nåtts av, att Patrik Andersson tvingas sluta spela ishockey är naturligtvis tråkigt. Ersättaren har vi väl kanske inte sett ännu, eller kan det vara så att Alexander Ribbenstrand är att betrakta som den naturlige ersättaren till Patrik? I mina ögon är det väl kanske inte så, utan Alexander är mer att betrakta som en defensiv klippa, medan Patrik väl mer var en allroundback.
 
 
Mina starkaste minnen som ligger mest i närtid av vårt senaste nyförvärv är nog det faktum att han har varit som en igel på våra spelare i toppkedjorna, i både Västerås och Malmö.
 
Om någon sagt innan säsongen att Alexander Ribbenstrand var aktuell för spel i Mora IK, hade jag jublat. Det är absolut en spelare som kommer att se till att hålla rent framför vårt mål!
 
En ut och en in, betyder att vi fortfarande har sju backar i truppen, med en och en halv månad kvar tills det ska börja JVM- uppladdas och Lucas Bengtsson är förlorad för ett tag.
 
Jag hoppas och tror att vi kommer att få se ytterligare värvningar under detta uppehåll, varför inte både en back och en forward till. Jag vet inte hur det ser ut med Gustaf Rydahl, om det bara var en match vi lånade in honom för att spela, eller om det kan bli en eventuell förlängning av låneavtalet.
 
Nu undrar man ju hur det kommer att bli med Colliton och Hilmersson...?
 
Jag tror att det snart kommer att komma liknande besked åtminstone från vår tilltänkta lagkapten. Inom en snar framtid kommer nog samarbetet mellan Mora och Jeremy Colliton att brytas i "samförstånd". Det är magkänslan jag tampas med iallafall...
 
Jag hoppas naturligtvis inte att det ska behöva bli så, men nu måste väl snart influensan börja ge med sig....
 
Vi kan i detta brejk också konstatera att målvakterna håller (framförallt Mantas Armalis) och att det produceras hyfsat framåt.
 
Tre spelare på topp tio i poängligan, Wesslan 1:a 3+17 på 17 matcher, Alcén 5:a 5+12 på 17 matcher och Beck 10+6 på 17 matcher.
 
Med detta är också Beck tvåa i skytteligan efter tre spelare på 11 mål vardera.
 
 Fyra och femma i backarnas poängliga har vi Lucas Bengtsson och Mikael Vikstrand, de har båda producerat 13 poäng, men Lucas ett mål mer.
 
Mantas landar på femte plats i målvaktsligan med en räddningsprocent på 92,7 %.
 
Men nu måste vi börja vinna lite matcher igen!
 
Senaste vinstraden stannade vid tre matcher och det är för lite! Och (JA, jag vet att det är lite tjatigt, men va fan!) vi måste vinna matcher mot de konkurrerande lagen ovanför oss i tabellen.
 
Första December har vi spelat två "rundor", d.v.s. att vi då har mött alla lag hemma och borta en gång.
Kalkylen (eller snarare målet) i laget säger minst 20 poäng per runda. För att detta ska gå i lås måste alltså Mora ta 13 poäng på nio matcher....
 
Sista helgen i denna den andra rundan känns tuff, Västerås borta på fredagen och Malmö hemma på söndagen.
 
Gärna 13 poäng innan dess tack.
 
Hej å tack, hockeyback....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0