Vägdelaren närmar sig...

Det som återstår i denna runda innan vi spelat två gånger mot alla lag hemma och borta och tillika halva serien är Asplöven (H), Rögle (B), Karlskrona (H), Troja/Ljungby (B), Västerås (B), Malmö (H).
 
Om man ska utgå från den kalkyl som finns i laget där man går in i varje "runda" med målet att ta 20 poäng, så återstår det 11 poäng att kriga sig till på dessa sju matcher. Det innebär att man nu satt sig i en sits där det inte räcker med att vinna sina hemmamatcher, utan det måste snos några poäng på bortais också...
 
Men jag är inte så säker på att det är så stor katastrof... Av de hittills inspelade 29 poängen har 18 kommit på hemmaplan (10 matcher) och 11 på bortaplan (9 matcher)....
 
Ifjol räckte 77 poäng till den sjunde och sista PlayOff- platsen och med ovanstående kalkyl hamnar man ju på 80... Målet för året är att placera sig bättre än ifjol, alltså just på en sjundeplats...
Det hade ju varit oerhört trevligt som supporter att få några poäng tillgodo ner till det där förhatliga PlayOff-strecket!
Så varför inte vinst i alla tre hemmamatcherna och en tre- fyra "snodda" poäng i de tre bortamatcherna??
 
Jag tycker ju att det finns så mycket mer i detta laget, men hur fan vore det om vi fick ställa upp med ordinardie lag, för en gångs skull då?
Det skulle vara roligt att se lagets fulla kapacitet...
 
Efter gårdagen seger på straffar mot Djurgården, står vi inför en vägdelare i årets serie, tror jag...
Asplöven hemma och Rögle borta...
Två lag som vi definitivt ska ha bokom oss om det ska bli som det är tänkt...
 
Vad vill laget? Vill man haka på topp-tre, eller vill man dansa runt PlayOff- strecket?
 
Ja, vi får väl snart se....
 
Vinst mot Asplöven på lördag och vi kan påstå att vi är uppe på vinnarspåret igen...
Förlust och ja, paniken är nära...
 
 
Asplöven ja, förlust mot Lill-Leksand hemma, med 2-5 imponerar inte på mig!
Nu tror jag att Asplövens trans är på väg att brytas, eller är det en förhoppning?
 
Den som lever får se....
 
Jag gissar att eftersom Rydahls nya låneavtal är skrivet på fyra matcher, så lär det vara ett bra tag tills vi får se den hårt arbetande jänkaren igen....
 
By the way, hyfsat tips igår ändå.... Skulle ha haft ett par hundra på 2-2 efter full tid, men nu hade jag ju inte det....
 
Blir till att sätta lite deg på de resultat jag tippar här i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: RL

Spelar inte Rydahl i nummer 18?

Svar: Jo, han har 19... Sorry, fel av mig. Jag rättar till...
dinoland.blogg.se

2013-11-14 @ 20:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0