En onsdag i oktober...

Dags för en viktig vecka, Almtuna borta, SSK hemma och Timrå hemma.
 
Jag vill påstå att om vi kommer ut från denna vecka med 0 poäng, så ligger vi pyrt till.
Då får vi verkligen ställa in oss på att kriga, kriga, kriga för att kunna hamna på topp sju.
 
Men tänk tanken att vi skulle komma ut efter Timråmatchen med nio friska pinnar i bagaget, ja då ser det plösligt helt annorlunda ut. Jag vill också påstå att det är fullt rimligt att hoppas på nio poäng på dessa tre matcher, av vilka två till och med är hemma. Men jag skulle också vara relativt nöjd med trepoängssegrar i de båda hemmamatcherna, d.v.s sex poäng totalt. 
  • Vikstrand är bättre än någonsin (om inte han spelar i Tre Kronor denna säsong är det en gåta).
  • Målskyttet börjar spridas ut på fler händer, (t.ex. Alcén, Larsson, Jonathan Johansson)
  • Målvakterna börjar bli lite tätare och stabilare
  • Skadeläget börjar ljusna något... Förhoppningsvis är både Beck och Cedergren med ikväll.

Men kom ihåg att det inte finns några lätta matcher i denna serie!! Almtuna borta ikväll är ingen lätt nöt att knäcka. De är lite pånyttfödda och den lilla Leksandskoloni som finns i laget vill nog inget hellre än att sätta käppar i hjulet för Mora IK. Men om Mora spelar på den nivå som vi vet att de kan, så ska det kunna gå vägen. Men det kräver också att misstagen minimeras från alla....

Mina tips för dagen är 2-4 i öppen kasse av Ryan Thang och Högberg i målet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0