Inför Timrå hemma

Jag slår mig för bröstet lite och säger:
 
-Vad var det jag sa !! :)
 
Rätt på samtliga punkter jag tippade på, 5-2, över 3000 och Mantas i mål.
 
Wow, skulle ha lastat in lite slant på det, men gjorde tyvärr inte det juh...
 
Jag vet inte om det var rabatten på säsongskorten som gjorde att vi var över 3 å 1 för första gången denna säsong. Men man kan ju alltid hoppas att det är intresset som fått sig en knuff uppåt... 
 
Jag har sett att det har debatterats flitigt på Faleijs finest huruvida det är rätt, reko eller bara åt helvete med att sälja säsongskort för 50%.
 
I denna bloggens linda började med ett inlägg där jag efterlyste nån form av subvention från ledningen (läs Simons). Men under elitserieåren var det en förlustaffär om du skull råka missa en match.
 
Jag själv blev lite irriterad när man under jul och nyårshelgen kunde köpa en sittplats (på samma sektion där jag satt då), pyttipanna och en starköl, för 99 spänn! Och där satt jag med min plats för 220 spänn, men utan både bira och pytt. Den gången var det fan så irriterande att veta att hälften av de som satt där hade både käkat och druckit och knappt betalt hälften av vad jag betalat för min plats.
 
Numera är det ju subvention på säsongskorten, så att man skulle kunna vara hemma för typ magsjuka och missa en eller kanske till och med ett par matcher. Och att man sedan rear ut säsongskorten är, i min mening, helt rätt. Att man också redan spelat 25% av hemmamatcherna resulterar ju också i att den faktiska rabatten egentligen bara är 25%, typ....
 
Visst har man ibland svurit över att man köpt saker, som redan veckan efter varit nedsatta på nån slags vår-, höst-, jul-, påsk-, mellandags-, eller vad nu alla reor heter. Men det är bara att vackert bita ihop å istället vara nöjd över de fina skor man just införskaffat.
 
Denna gången känns det dock som att jag, för en gångs skull, är på den vinnande sidan.
 
Nu är jag kanske inte riktigt rätt man att uttala mig om detta egentligen, jag har ju själv inget eget säsongskort.  Detta eftersom jag är i ungdomshockeyns tjänst hälften av matcherna.
 
Men nu blir det väl till att införskaffa sig ett... :)
 
Timrå imorgon på menyn. Det ska, ska, SKA vara tre poäng!!
Det borde finnas en oerhörd revanschlusta i laget, efter insatsen på bortaplan i seriens inledning. Om man vill haka på det tåg man är på väg att hänga med. Jag har sett tåget lämna perrongen så många gånger och skulle gärna se att man för en gångs skull kliver på och hänger med i racet om de tre direktplatserna.
 
Nästa skada på en lagkapten... Suck! Benet helt av, operation och gips 6-8 veckor. Fan, var hittar man en ersättare till Larsson? Den karaktären går inte att hitta, så är det bara. De som är någotsånär hela får ta ett kliv fram och ta större ansvar.
 
Nåväl, en 5-1 seger står på menyn och återigen tror jag vi kommer att få se ett säsongsbästa på läktarna, 3400 och Högberg vaktar kassen.... Det skulle han nog ha gjort sist också om han inte skulle ha stått i Linköpings J-20 lag på lördagen....
 
Hoppas att det kan bli lite fler matchtröjor i publiken bara, det var det dåligt med!!! SKÄRPNING!
 
That´s it for now!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0