Inför Troja hemma...


Dags igen för hockey efter ett till litet miniuppehåll. Jag vet inte varför det blir dessa små pauser i serien för Mora hela tiden. Kanske är det Viasat som styr, eller så är det väl bara slumpen.
 
Jag tror att det kan finnas både för- och nackdelar med dessa matchfria perioder. Fördelarna är väl möjligheten till att "slicka såren" och läka eventuella småskavanker, men jag tror att killarna i laget helst hade velat spela match redan i lördags, för att revaschera sig efter debaclet mot Karlskrona.
 
Spela matcher vet jag att killarna vill, hellre än att träna. Men lediga helg växer inte på träd under säsong heller...
 
Vad som är bäst eller om det spelar någon som helst roll, vet inte jag. Jag é ju bara en vanlig (kanske lite tokig)supporter jag....  
 
Troja hemma står härnäst på programmet. Allt annat än tre pinnar är INTE okej!!
Som sagt, ska man hänga med i racet bör man vinna hemma
 
Det ska bli riktigt spännande att se vårt senaste tillskott Trevor Frischmon "in action". Han är ett helt oskrivet blad för mig, så han har alla chanser i världen att övertyga mig om sin storhet. Jag tror och hoppas att vi kan fortsätta på den inslagna vägen hemma. Mora ska spela sin match och helst inte låta Troja styra spelet för fem öre. Kan vi bara bibehålla farten och skridskoåkningen så kommer utvisningarna med oss och Wesslan och Vikstrand får trolla vidare i PP. 
 
En annan parameter är ju också att de våra behöver lära sig de nya domarnivåerna och det illa kvickt.
Mora är med i toppen av ligan i antal utvisningsminuter med 146 minuter och av dessa är det en tia och resten 2:or. Det blir 68 tvåor och endast Timrå är värre med 69 (med en match mer spelad).Ajja Bajja!!!
 
Med andra ord, flest tvåor i serien på Mora om de tar två tvåor ikväll och det tror jag ju att de klarar..... :)
 
Hur tänker man inför kvällen i målvaktsfrågan? Ja, den som kan tala om för mig hur tankarna går där, ska få en kaffe i FMM ikväll. Men jag konstaterar bara att Mantas tid kommer...
 
Kanske redan ikväll?
 
Tips då?
 
Jag tippar som vanligt med hjärtat och säger 5-1!
 
Vad tror du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0