Men allsvenskan i stort då?

Hur har inledningen sett ut i allsvenskan då?
 
Ja, en hel del förväntat men även en hel del inte förväntat.
 
Jag kan på lite lösa boliner göra min lilla analys av vad som skett så här långt.
 
Att Karlskrona skulle vara så ofantligt överlägsna i seriens linda är för mig, som för alla andra (förutom KHK- fans förstås) uppseendeväckande. Man faktum kvarstår att de är seriens överlägsna och otvivelaktiga suveräner
 
De har i tur och ordning gjort processen kort hemma i Telenor arena med Rögle, Södertälje, Malmö, Västerås, Almtuna, Mora. KHK har gått ur dessa sex hemmamatcher med 26-2 i målskillnad och ännu inte förlorat.
 
Men de har enbart tre bortmatcher avverkade ännu, så det kanske blir lite skillnad framöver, när bortamatcherna kommer lite tätare. Jag tror fortfarande att de kommer att sjunka en del genom serien när vi snart når den lite trista "Novemberlunken"... Eller så är de helt enkelt för bra för allsvenskan, jag vet inte??
 
Nästkommande fem lag i tabellen är lite mer förväntade att blanda sig i toppstriden. Bofors, Malmö, Västerås, Djurgården och Mora. Dessa går nog ganska så nära enligt den plan de har satt upp för säsongen.
 
Att Asplöven parkerar på den sjunde play-off platsen, ser iallafall jag som en liten överraskning.
 
Till de som hittills hör till seriens besvikelser (åtminstone i de egna fansen ögon, I guess) väljer jag att nämna SSK, Timrå och Rögle.
 
Av dessa måste det ändå vara Rögle som överraskat mest negativt. Nykomling uppifrån och man hade väl förväntat sig mer av ett på papperet namnstarkt lag. Men som försvarsgeneralen Lilja såg ut i FMM när de var här på besök häromsistens, så undrar jag. Det gick lite för fort för honom när Mora gasade.
Den andra stora stjärnvävningen #92, såg inte ut att ha varken roligt eller särskilt mycket bett i åkningen (de få skär han tog) 
Det kan vara så att det vilar ett "Vi ska tillbaka direkt"- spöke över hela föreningen...!
 
Att Timrå valt att satsa nytt, fräscht och ungt är i mina ögon helt rätt väg att gå. Men de kommer nog få svårt att ta sig upp redan i år, men om ett par, tre, med en sanerad ekonomi och några år till på de krigare de nu har i laget. Ja, då...
 
För mig är det heller ingen överraskning att Almtuna är dyngsist, utan vinst på full tid. Där är nog de flesta överens med mig om att det blir en låång säsong för Uppsalalaget.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0