Oskarshamn hemma...

Jaha, dags återigen för hemmamatch.
 
Hemmafacit så långt är hyfsat, men lämnar samtidigt en del övrigt att önska.
 
Det innehåller så långt vinster mot Almtuna, Djurgården (sd), Rögle och Troja.
 
Men det innehåller också förluster mot Karlskoga och Västerås.
 
Mot Karlskoga hade man ledningen efter en period med 2-1, men föll ihop.
Mot Västerås var det långa stunder Moras match och när man summerat visade det sig att Mora vunnit skotten med 37-28.
 
Men det räcker inte med hedersamma förluster. Man MÅSTE vinna sina hemmamatcher om det ska synas i tabellen. 
 
Och har man tankar på att röra sig uppåt i tabellen, behöver man kunna slå de lagen ovanför också, annars blir det tufft.
 
MEN!
 
När ska lyftet komma?
 
"- Det är bara att släppa och gå vidare" 
 
"- Så länge vi spelar bra är det ingen fara..." 
 
"- Vi skapar ju en massa chanser"
 
"-Ja, men vi håller oss till vår spelidé".
 
Säger Coach Wener gång på gång.
 
GAH!
 
Jag är så trött på alla dessa hedersamma förluster....
 
Det känns som man är ganska luttrad numera som Morasupporter. Jag har väntat i flera år på att vi ska komma in i ett flow och bara vinna och vinna. Tänk er typ sex-sju matcher på rad med trepoängssystemet, då skulle det nog komma ett litet lyft, men när hände det sist?  Harald-tiden?
 
Vad skulle det innebära för intresset på bygden?
 
Vad skulle det betyda för självförtroendet i laget?
 
Om det nu skulle vara så att de andra topplagen läst sönder vår spelidé, vad finns det för plan B? Det verkar inte vara mycket bevänt med just plan B.
 
Eller när ska vi få se Weners plan B?
 
Kanske man skulle försöka med nåt annat, när det nu är på väg att kantra därhän åt samma håll som ifjol, att vi får slåss med näbbar och klor för att vara topp sju.
 
Jag vet att laget har som målsättning att komma bättre än ifjol, d.v.s. topp sju.
Men vi supportrar kittlas av tanken att vara med och iallafall nosa på topp tre.
Men dit är det långt just nu, så länge inte vi får se en "Winning- streak" längre än en eller två matcher i rad....
 
Jag är av den bestämda uppfattningen att poängen är värda precis lika mycket nu som de man tar i sista femtedelen av tabellen.
 
Nåväl, efter kvällens match har vi mött alla kombatanter en gång och då har vi ju iallafall en liten fingervisning om vart allt och alla står, även om mycket vatten ska rinna under broarna innan vi summerar i Vasaloppstid...
 
I kvällens match möter vi ett Oskarshamn som ligger och lurar i vassen, bara en poäng bakom Mora. Skulle de vinna, är vi alltså inte topp sju längre....
 
Jag har otaliga gånger suttit på läktaren och svurit för mig själv, med känslan, "Va fan skulle jag hit och göra ikväll" när Oskarshamn varit på besök. Jag vill minnas att de brukar göra äckligt bra bortamatcher just mot Mora borta, av nån anledning.
 
Hoppas minnet sviker mig och att det inte är så...
 
HUVVA!
 
Tipset för dagen blir 4-1 till Mora, Högberg i mål och 2565 på läktaren.
 
That´s it for now!

Kommentarer
Postat av: Lasse P

Snälla, försök få bort fetningen av typ vartannat ord! Det gör bloggen nästan omöjlig att ta sig igenom.

Svar: Okej, ska tänka på det! Och borttaget nu!
dinoland.blogg.se

2013-10-18 @ 10:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0